تعیین عوارض بندری کشتیها و شناورهای کمتر از ۱۵ تن ظرفیت

تاریخ تصویب ۱۳۴۰/۰۴/۲۴
شماره ۵۶۰۲ ت - ۱۳۴۰/۴/۲۶
تاریخ انتشار ۱۳۴۰/۰۴/۲۶
دسته
اطلاعات بیشتر

‌رد لایحه مربوط به تعیین عوارض بندری کشتیها و شناورهای کمتر از ۱۵ تن ظرفیت ‌ضمیمه لایحه شماره ۲۴۴۷۲ – ۴۲.۱۰.۱۹

هیأت وزیران در جلسه مورخه ۱۳۴۰/۴/۲۴ بنا به پیشنهاد و موافقت ۷۱۱۳ - ۱۳۴۰.۳.۹ وزارت دارایی و با توجه به این که مقررات مندرج در بند ۵‌ تعرفه حقوق و عوارض بندری منضم به قانون سازمان بنادر و کشتیرانی مصوب چهارم خردادماه ۳۹ مجلسین بدین شرح:

(‌حق بارگیری و تخلیه در آبهای بندر از قرار هر تن ظرفیت خالص ثبت شده هفت ریال) نمی‌تواند شامل کشتیهایی شود که معادل ظرفیت کامل بارگیری‌ نمی‌شوند و برای هر بندر مقداری از ظرفیت را بار دارند لذا برای تعیین عوارض بارگیری و تخلیه این قبیل کشتیها و شناورهای کمتر از ۱۵ تن ظرفیت‌ تصویب نمودند:

۱ - از کشتیهای باری که معادل ظرفیت کامل خود بارگیری نمی‌شوند از هر تن کالایی که در لنگرگاه بارگیری و یا تخلیه می‌نماید ۳.۵ ریال و چنانچه از‌ اسکله یا سایر تأسیسات بندری استفاده کنند از قرار هر تن ۷ ریال به نام عوارض بارگیری و تخلیه کالاها دریافت شود.

۲ - [اصلاحی ۱۳۴۲/۷/۹] شناورهای موتوری محلی که ظرفیت آنها کمتر از 60 تن باشد و همچنین کشتیهای باری ساحلی تابع ایران که فقط با بادبان حرکت میکنند از کلیه حقوق و عوارض بندری معاف میباشند و این معافیت نیز شامل بدهی‌های حقوق وعوارض بندری شناورهای فوق که تا تاریخ صدور این تصویبنامه دارند نیز میشود.

‌پس از افتتاح مجلس مجوز قانونی آن را وزارت دارایی مکلف است تحصیل نماید.

[قانون مربوط به شناورهای موتوری]

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.