نحوه وصول مالیات بر درآمد کسبه و صنعتگران دستمزدبگیر

تاریخ تصویب ۱۳۴۰/۰۶/۲۰
شماره 18236/ت /707 - ۱۳۴۰/۶/۲۲
تاریخ انتشار ۱۳۴۰/۰۶/۲۲
دسته
اطلاعات بیشتر

به موجب ردیف ۱۶۳ فهرست پیوست قانون تنقیح قوانین مالیاتی کشور، اعلام نسخ شده است.

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد شماره 22781- 20 /6 /40 وزارت دارائی ماده واحده زیر را تصویب نمودند:

ماده واحده - مالیات بردرآمد کسبه و صنعتگران دستمزد بگیر که مشاغل آنها در متن ماده 6 اصلاحی (موضوع تصویبنامه 11852/ت 27 /4 /40 هیئت وزیران) ذکر گردیده است بابت سالهائی که بمرحله قطعی نرسیده بطریق زیر تشخیص و وصول میشود:

الف- مالیات بردرآمد سال 340 مؤدیان مزبور معادل حد متوسط مالیاتهای قطعی از سال 335 تا آخر سال 339 باضافه ده درصد تعیین میگردد. و مالیات هر یک از سنوات قبل از 340 معادل حد متوسط مالیاتهای قطعی از 35 تا 39 خواهد بود.

تبصره - در مورد مؤدیانی که قبل از سال 335 فعالیت کسبی خود را تعطیل و درآمدی از نظر این تصویبنامه تحصیل ننموده باشند مالیات هر یک از سالهای قطعی نشده معادل خواهد بود با آخرین مالیات قطعی شده آنان- پیش آگهی هائی که بر اثر عدم اعتراض قطعی شده است و مالیات آن واریز نگردیده است از لحاظ این تصویبنامه جزء سابقه محسوب نمیشود.

ب- مؤدیانی که سوابق قطعی مورد نظر بند الف و تبصره ذیل آنرا نداشته باشند مالیات بردرآمد سنوات کسب آنها بر طبق ماده (7) قانون اصلاح مالیات بر درآمد مصوب تیرماه 337 تعیین میشود.

تبصره - کلیه این قبیل مؤدیان باید منتهی تا پایان مهرماه 340 اظهار نامه مربوط بدرآمد سنوات کسب خود را به تفکیک سال بدارائی تسلیم و مالیات متعلقه را بر طبق مقررات پرداخت نمایند.

ج- در مورد مشمولین بند الف و تبصره ذیل آن چنانچه مالیات سال 340 منتهی تا پایان مهرماه 340 و مالیات سالهای قبل کلا باقساط مساوی ماهانه منتهی تا آخر خرداد 1341 پرداخت شود جریمه و زیان دیر کردی بمؤدیان تعلق نخواهد گرفت. در غیر اینصورت مالیات مؤدیان مستنکف بر طبق مقررات تصویبنامه شماره 11852 /ت 27 /4 /1340 تشخیص و وصول خواهد گردید.

تبصره - درباره مؤدیانی که بر طبق تصویبنامه 11852/ت 27 /4 /340 حساب مالیاتی یک یا چند سال خود را واریز نموده یا قرار پرداخت گذارده اند مقررات همین تصویبنامه اعمال و مازاد پرداختی آنها بحساب سنوات بعد منظور خواهد گردید.

و- عبارت (و همچنین سایر مؤدیانی که وضع و شغل و کسب آنها مشابه مؤدیان مذکور در فوق بوده و از طرف وزارت دارائی تشخیص و اعلام خواهد شد) به آخر تبصره (1) تصویبنامه 11852/ت 27 /4 /40 افزوده میشود و قسمتهائی از تصویبنامه مذکور که با مقررات تصویبنامه حاضر منافات داشته باشد لغو میگردد.

مجوز قانونی این تصویبنامه را وزارت دارائی بعد از افتتاح مجلسین تحصیل خواهد کرد.

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.