مصوب جلسه روز دوشنبه ۱۳۵۳/۱۲/۲۶ شورایعالی کار
فرمول مربوط به افزایش دستمزدها در مناطق و صنایع کشور که از اول فروردین ماه سال 1354 در کلیه کارگاههای کشور قابل اجراء میباشد بشرح زیر مورد تصویب قرار گرفت: «12 +13 /1 × مزد دریافتی روزانه (قانونی) در اسفندماه 1353 ꞊ مزد روزانه فروردین ماه 1354» با تأثیر این فرمول نباید حداقل های جدید در هیچ کارگاهی از حداقل های مناطق و صنایع در زیر کمتر باشد:
| 1 – حداقل مزد مناطق | |
| منطقه 1 | 131 ریال |
| منطقه 2 | 120 ریال |
| 2 – حداقل مزد صنایع | |
| الف: قند و روغن نباتی منطقه 1 | 148 ریال |
| قند و روغن نباتی منطقه 2 (2 و 3 سابق) | 135 ریال |
| ب: سیمان و رادیو تلویزیون منطقه 1 | 140 ریال |
| سیمان و رادیو تلویزیون منطقه 2 (2 و 3 سابق) | 127 ریال |
| ج: لاستیک و اتومبیل در کلیه مناطق | 182 ریال |
ضمناً در کلیه کارگاههائی که دارای طرح طبقه بندی مشاغل میباشند و مزد کارگران بر اساس جدول طرح پرداخت میشود فرمول فوق در کلیه سطوح جدول تأثیر خواهد نمود. این فرمول در مورد کلیه کسانی که مشمول مقررات قانون کار هستند باید بمورد اجراء گذارده شود. چگونگی تأثیر فرمول مذکور بر روی دریافتی افرادی که کل یا قسمتی از مزد آنان بصورت کارمزد، مقاطعه، پورسانت و سایر سیستم های پرداخت مزد میباشد بوسیله شورایعالی کار تعیین خواهد شد.
دیدگاه شما