تصویب‌نامه در خصوص معافیت از سود بازرگانی کالاهای وارداتی ملوانان و خدمه‌ کشتی‌ها [مصوب ۱۳۹۰]

تاریخ تصویب ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
شماره ۱۱۶۶۷۴/ت۴۵۰۵۹هـ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
تاریخ انتشار ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
دسته
اطلاعات بیشتر

به موجب تبصره ۲ ماده ۷ آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آن شناورها، لغو شده است.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۳/۵/۱۳۹۰ بنا به پیشنهاد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

۱ـ [اصلاحی ۱۳۹۱/۱/۲۴] هر یک از ملوانان، خدمه‌ کشتی‌های زیر پانصد تن (لنج تجاری) و کارکنان آن مجازند در هر سال شش نوبت و هر نوبت تا سقف چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال کالا با معافیت از سود بازرگانی در مورد ارزاق عمومی به میزان صد درصد (۱۰۰%) و در مورد لوازم خانگی به میزان سی درصد (۳۰%) پس از انجام تشریفات گمرکی و قانونی به کشور وارد نمایند. فهرست کالاهای قابل ورود و میزان آن حسب شرائط هر یک از استان‌های ساحلی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با کسب نظر از دستگاههای ذی‌ربط تعیین و در بهمن ماه هر سال اعلام می‌شود.


۲ـ استفاده افراد یادشده از تسهیـلات موضوع این تصویـب‌نامه منوط به سفر به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با عناوین ملوان، خدمه و کارکنان کشتی با لنج تجاری است.


۳ـ گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به ثبت نوع و میزان کالا و صدور پته الکترونیکی به نام هر ملوان اقدام نماید.


۴ـ تصویب‌نامه شماره ۱۸۸۲۹۵/ت۳۹۱۲۸هـ مورخ ۱۳۸۶/۱۱/۲۰ لغو می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور ـ محمدرضا رحیمی

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.