«شماره 41268رت به تاریخ ۱۳۴۱/۱۰/۱۳ هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۴۱/۱۰/۹ بنا به پیشنهاد شماره 13895 - 41.4.21 وزارت دارایی در تعقیب تصویبنامه شماره 27056ت مورخ 40.9.5 (موضوع لغو تصویبنامههای مالیات اراضی شهر تهران و چندین شهر دیگر) به استناد تبصره یک ماده 21 قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد مصوب تیر ماه 37 تصویب نمودند.
1 - تصویبنامه شماره 3154 - 38.8.13 راجع به اخذ مالیات 1% اراضی در شهر کرمانشاه و تصویبنامه شماره 3842 - 38.2.20 راجع به وصول مالیات مزبور در شهر سنندج از تاریخ 40.9.4 (تاریخ تصویبنامه شماره 27056ت - 40.9.5) لغو میگردد.
2 - کلیه مقررات مندرج در تصویبنامه شماره 27056ت - 40.9.5 از تاریخ 40.9.4 در دو شهر کرمانشاه و سنندج که مشمول پرداخت مالیات 1% اراضی بودهاند عیناً رعایت و به موقع اجرا گذارده شود.
3 - چنانچه مؤدیان مالیات بر اراضی شهرهای سنندج و کرمانشاه بقایای مالیاتی خود را تا مدت سه ماه از تاریخ صدور این تصویبنامه بپردازند از پرداخت زیان دیرکرد و جریمه معاف خواهند بود.
4 - تصویبنامه شماره 3842 - 38.2.30 راجع به مأخذ مالیات 1% اراضی در شهر ری به علت عدم اجرای آن نسبت به شهر ری از تاریخ صدور (38.2.30) ملغیالاثر میباشد.
5 - وزارت دارایی مجوز قانونی این تصویبنامه را پس افتتاح مجلسین تحصیل خواهد نمود.»
تصویبنامه فوق که در اجرای ماده واحده مصوبه بیستم آذرماه 1342 تقدیم شده بود در کمیسیون دارایی مجلس شورای ملی مطرح و کمیسیون مزبور نظر داد که (مفاد تصویبنامه مذکور جز در موارد مقرراتی که به موجب قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 1345 باید مورد عمل قرار گیرد از تاریخ اجرای قانون مزبور لغو میشود). نظر مزبور پس از تأیید مجلس شورای ملی در جلسه روز سهشنبه 29 فروردین ماه 1346 در تاریخ دوشنبه هیجدهم اردیبهشت ماه 1346 مورد تصویب مجلس سنا قرار گرفت.
دیدگاه شما