‌آیین‌نامه مالیات مستغلات [مصوب ۱۳۳۸]

تاریخ تصویب ۱۳۳۸/۰۹/۲۰
تاریخ انتشار ۱۳۳۸/۱۰/۲۲
دسته
اطلاعات بیشتر

به موجب ردیف ۱۵۵ فهرست پیوست ماده واحده قانون تنقیح قوانین مالیاتی کشور، مصوب ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ اعلام نسخ شده است.

‌ماده واحده - مالکین مستغلات مکلفند هر گونه معامله‌ای که به موجب آن تمام یا قسمتی از مستقل به دیگری منتقل می‌گردد بلافاصله پس از انجام‌ معامله کتباً به اداره دارایی محل اطلاع دهند کسانی که ملکی به آنها منتقل می‌شود نیز مکلفند معامله را به اداره دارایی اعلام نمایند و قبل از وقوع انتقال‌ باید مفاصا حساب مالیاتی را از فروشنده دریافت کنند و الا مالک هر ملک مسئول پرداخت کلیه مالیات معوقه دولت خواهد بود. اداره دارایی می‌تواند از‌ لحاظ تسریع در امر وصول مالیات به خریدار یا فروشنده مراجعه و مالیات دولت را وصول نماید‌ مگر این که در سند معامله خریدار پرداخت مالیات گذشته را متقبل شده باشد که در این صورت منحصراً به خریدار مراجعه خواهد شد.

‌تبصره - در مورد مستغلاتی که متعلق به چند نفر مالک می‌باشد بخشودگی مقرر موضوع ماده 22 قانون مصوب تیر ماه 1337 از سهم هر یک‌ جداگانه کسر می‌شود نه از کل ششدانگ.


‌آیین‌نامه فوق که در تاریخ بیستم آذر ماه 1338 به تصویب کمیسیون دارایی مجلس شورای ملی رسیده است صحیح بوده و به موجب ماده نهم قانون‌ مالیات بر درآمد مصوب شانزدهم فروردین ماه 1335 قابل اجراء می‌باشد.

‌نایب رییس مجلس شورای ملی - عماد تربتی

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.