آیین­‌نامه اجرایی تبصره (۴۵) اصلاحی قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳ کل کشور [مصوب ۱۳۹۵]

تاریخ تصویب ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
شماره ۴۳۴۵۸/ت۵۱۷۹۱ه  -  ۱۳۹۵/۴/۱۵
تاریخ انتشار ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
دسته

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۵/۴/۹ به پیشنهاد شماره ۹۴۲۱۰۰/۳۹۷۸۰ مورخ ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به استناد تبصره (۴۵) اصلاحی قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳ کل کشور، آیین­نامه اجرایی تبصره یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:


ماده ۱ـ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز است نسبت به تعیین و دریافت ورودیه اماکن و بناهای تاریخی ـ فرهنگی و موزه­های تحت پوشش خود به موجب اهمیت و آثار موجود در آن به شرح زیر اقدام نماید:

الف ـ [اصلاحی ۱۳۹۸/۴/۲۳] ورود به موزه­‌های ملی، منطقه‌­ای، کاخ موزه‌­ها و آثار تاریخی (غیرمنقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به مبلغ پنجاه هزار (۰۰۰ر۵۰) ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ یک میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۱) ریال.

ب ـ [اصلاحی ۱۳۹۸/۴/۲۳] ورود به موزه‌­های محلی، استانی و سایر آثار تاریخی ـ فرهنگی (غیرمنقول) برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به مبلغ چهل هزار (۰۰۰ر۴۰) ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ پانصد هزار (۰۰۰ر۵۰۰) ریال.

تبصره ۱ـ سطح بندی موزه‌­ها و اماکن تاریخی ـ فرهنگی غیرمنقول به عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

تبصره ۲ـ [اصلاحی ۱۳۹۸/۴/۲۳] - [اصلاحی ۱۳۹۸/۵/۱] بازدیدهای دانش آموزان، دانشجویان (به صورت گروهی به همراه معلمان و سرپرستان)، بازنشستگان (به همراه یک نفر از اعضای خانواده)، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، آزادگان، جانبازان، خبرنگاران با کارت خبرنگاری، بسیجیان و خانواده های شهدا با ارایه کارت شناسایی و یا معرفی‌­نامه از مراجع ذی­ربط به صورت نیم­ بها و سایر خریدهای گروهی ده نفر و بیشتر مشمول تخفیف پانزده درصد (۱۵%) می‌باشد.

تبصره ۳ـ به تشخیص رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افراد و گروه­های مختلف با معرفی‌‌نامه یا صدور کارت موقت می­توانند به صورت رایگان بازدید نمایند.

تبصره ۴ـ اماکن، محوطه­‌های فرهنگی ـ تاریخی و موزه‌­هایی که در اجرای ماده (۵) قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ مصوب ۱۳۸۲ـ به صورت هیأت امنایی اداره می­شود و محوطه‌­ها، بناها و موزه‌هایی که مدیریت آنها در اجرای ماده (۸۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب ۱۳۸۰ـ واگذار می‌شود، مشمول این آیین­نامه نمی­باشند.


ماده ۲ـ [اصلاحی ۱۳۹۸/۴/۲۳] درآمدهای حاصل از اجرای این آیین­نامه بر اساس ضوابط قانونی به حساب خزانه عمومی کشور واریز و صددرصد (۱۰۰%) آن در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت تا در زمینه تجهیز، تکمیل، مرمت، حفاظت، توسعه موزه­ها و آماده‌­سازی بناها و محوطه‌­های فرهنگی ـ تاریخی و طبیعی برای بازدید عمومی، احداث موزه و پرداخت پاداش به کارکنان خود با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط به مصرف برساند.


ماده ۳ـ تصویب­نامه شماره ۳۰۳۱۰/ت۳۱۰۴۵هـ مورخ ۱۳۸۳/۶/۴ با اصلاحات بعدی لغو می­شود.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ اسحاق جهانگیری

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.