تصویبنامه مربوط به تعیین نرخ مالیات نقل و انتقالات قطعی

تاریخ تصویب ۱۳۴۱/۰۲/۰۵
شماره ۱۸۴۸/ت - ۱۳۴۱/۲/۶
تاریخ انتشار ۱۳۴۱/۰۲/۰۶
دسته
اطلاعات بیشتر

‌لغو تصویب‌نامه مربوط به تعیین نرخ مالیات نقل و انتقالات قطعی

هیئت وزیران در جلسه مورخ 5/2/1341 بنا بپیشنهاد شماره 2431 – 29/1/41 وزارت دارائی تصویب نمودند:

ماده واحده - نرخ مالیات نقل و انتقالات قطعی اموال غیرمنقول موضوع بند ج مادة 12 قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد مصوب تیرماه 1337 از‌ چهار درصد ارزش مورد معامله بدو درصد تقلیل داده میشود ارزش مورد معامله بمأخذ ارزش منطقه‌ای خواهد بود.

تبصره 1 - در معاملات اشخاص با دولت و یا شهرداری ها و مؤسسات وابسته به آن ها قیمت مندرج در سند معامله ملاک اخذ مالیات خواهد بود.

تبصره 2 - دولت و شهرداری ها و مؤسسات وابسته بآن ها با گواهی وزارت دارائی از پرداخت این نوع مالیات معاف خواهند بود.

تبصره 3 - تشکیل کمیسیون تقویم اموال غیرمنقول بعد از انقضای مهلت سه ماه مقرر در تبصره ماده یک آیین‌نامه مربوط مجاز میباشد.

تبصره 4 - صاحبان دفاتر اسناد رسمی که بر حسب قانون و مقررات مربوطه موظف بوصول مالیات نقل و انتقالات قطعی از اشخاص و تأدیه آن بوزارت دارائی میباشند در حکم مؤدی مالیاتی تلقی و در صورت عدم تأدیه آن در مورد مقرر قانونی وزارت دارائی مکلف است علاوه بر تعقیب‌ انتظامی سردفتر اصل مالیات و زیان دیر کرد مقرر در ماده 17 قانون مالیات بر درآمد مصوب فروردین 1335 و جریمه مندرج در بند (ب) ماده (2)‌ آیین‌نامه جرائم مالیاتی مصوب 18 فروردین 1335 را طبق مقررات مالیاتی از سردفتر مستنکف وصول نماید.

تبصره 5 - وزارت دارائی مکلف است پس از افتتاح مجلسین مجوز قانونی این تصویبنامه را تحصیل نماید.

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.