تصویب نامه قانونی راجع به لغو مالیات بر اراضی در بعضی شهرستانها

تاریخ تصویب ۱۳۴۰/۰۹/۰۴
شماره 27056 - 1340/09/05
تاریخ انتشار ۱۳۴۰/۰۹/۰۵
دسته
اطلاعات بیشتر

‌لغو تصویبنامه مربوط به مالیات بر اراضی

هیئت وزیران در جلسه مورخ 1340/9/4 بنا بپیشنهاد شماره 3210 – 1/9/1340 وزارت دارائی به استناد تبصره 1 ماده 21 و تبصره 1 ماده 22 قانون اصلاح مالیات بر درآمد مصوب اول تیرماه 1337 مجلس شورای ملی مقررات زیر را تصویب نمودند که بموقع اجراء گذارده شود.

ماده 1 - تصویبنامه‌های شماره 10698 مورخ 20/5/37 راجع به دریافت مالیات 1% قیمت از اراضی در شهرستان اصفهان - اهواز - آبادان - خرمشهر- مشهد - تبریز - شیراز و همچنین تصویبنامه شماره 6218 مورخ 8/3/39 در شهرستان رشت - رضائیه - همدان لغو می شود و بقایای مالیات مزبور بمأخذ 25% کمتر از قیمت منطقه‌ای کماکان احتساب و وصول میگردد.

تبصره 1 - چنانچه در موقع معامله انتقال دهنده بقایای مالیاتی خود را پرداخت نکرده باشد باید مالیات مربوط را طبق جزء اخیر این ماده به دفترخانه تنظیم کننده سند پرداخت و دفترخانه نیز موظف است بقایای مالیاتی را از تاریخ اول سال 37 احتساب و چنانچه مؤدی قبوض رسمی مالیاتی از بابت مالیات فوق در دست داشته باشد. پس از وضع آن بقیه را دریافت و بدارائی تحویل نماید.

تبصره 2 - در مورد وصول بقایا از طریق دفترخانه و تحویل آن به دارائی مربوطه مفاد ماده 3 و 4 آیین‌نامه وصول مالیات در دفاتر اسناد رسمی مصوب 18 فروردین 35 کمیسیون قوانین دارائی رعایت و بموقع اجرا گذارده خواهد شد.

تبصره 3 - چنانچه مؤدی بقایای مالیاتی خود را تا آخر سال 1340 بپردازد از پرداخت زیان دیرکرد و جریمه معاف خواهد بود.

وزارت دارائی مکلف است پس از افتتاح مجلس شورای ملی مجوز قانونی آنرا تحصیل نماید.

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.