تعرفه وجوه خالصی که برای استهلاک و فرسودگی و اسقاط ساختمانها و ماشین آلات و لوازم آنها و معدنکاری تخصیص داده میشود (پیوست بند ز ماده 11 آییننامه قانون مالیات بر درآمد مصوب اول خرداد 1323 کمیسیون قوانین دارائی) 1 - حروف و عددهای چاپخانه 50 درصد 2 - ساختمانهای سنگی و آجری 5 درصد 3 - ساختمانهای چوبی 7 درصد 4 - ماشین آلات کارخانههای ریسندگی 8 درصد 5 - ماشین آلات کارخانههای بافندگی 8 درصد 6 - ماشین آلات کنسروسازی 8 درصد 7 - ماشین آلات متفرقه 10 درصد 8 - اتومبیل 20 درصد 9 - کامیون 20 درصد 10 - مبل و اثاثیه 10 درصد 11 - اثاثیه تجارتی 8 درصد 12 - ماشینهای بخار 7 درصد 13 - ماشین دیزل 12 درصد 14 – ماشین های احتراق داخلی 10 درصد 15 - موتورهای الکتریکی و دینام 7.5 درصد 16 - اسبابهای متفرقه الکتریکی 15 درصد 17 - توربینها 8 درصد 18 - ماشینهای ابزارسازی 8 درصد 19 - افزار کار 50 درصد برای مقاطعه کاران ساختمان 20 - اتومبیل و کامیون 33 درصد 21 - سایر ماشین آلات از قبیل کمپرسور - بتونیر - تلمبه غلطک و غیره 15 درصد 22 - افزار کار 50 درصد -جدول استهلاکات معادن 23 - کان ذغال 15 درصد 24 - کان فلزات 10 درصد 25 - کان گوگرد و کانهای سطحالارض 10 درصد 26 - کان نمک 10 درصد 27 - ماشین آلات (بغیر از ماشین آلات ثابت از قبیل کارخانه احداث برق که آنها مطابق جدول معمولی محسوب خواهند شد) 15 درصد 28 - افزار کار 50 درصد
بیست و هشت قلم جدول بالا راجع به بند (ز) ماده 11 آییننامه قانون مالیات بر درآمد که در تاریخ 27 اسفند ماه 1323 بتصویب کمیسیون قوانین دارائی رسیده و پیوست آییننامه مذکور مصوب اول خرداد 1323 میشود بموجب ماده 21 قانون مالیات بر درآمد مصوب 19 آبان ماه 1322 قابل اجرا است.
رئیس مجلس شورای ملی – محمد صادق طباطبائی
دیدگاه شما