معافیت از پرداخت سود بازرگانی اتومبیل‌های مامورین ثابت دستگاههای دولتی در خارج از کشور

تاریخ تصویب ۱۳۴۵/۰۷/۱۶
شماره 6038/509 - ۱۳۴۵/۰۷/۱۶
تاریخ انتشار ۱۳۴۵/۰۷/۱۶
دسته
اطلاعات بیشتر

– تصویبنامه راجع به معافیت اتومبیل شخصی مامورین اعزامی وزارت امور خارجه و سایر مأموران ثابت دولت از پرداخت سود بازرگانی

– به موجب لغو تصویب‌نامه‌های مربوط به اتومبیل مأمورین ثابت سازمانهای دولتی، مصوب ۱۳۵۷/۱۲/۹ لغو شده است.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۴۵/۷/۱۶ بنا به پیشنهاد شماره 32692 – 19 / 6 / 45 وزارت دارائی تصویب نمودند که:

ماده یک- [اصلاحی ۱۳۵۱/۱۱/۲۸] ماموران ثابت دستگاههای دولتی در خارج کشور (اقتصادی فرهنگی و غیره) و کادر پزشکی جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران مامور خدمت در بیمارستانهای امارات خلیج فارس که پس از خاتمه ماموریت ثابت به ایران بازمیگردند (و مشمول قوانین خاصی در این مورد نمیباشند) میتوانند یک دستگاه اتومبیل شخص خود را با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی ولی بدون پرداخت سود بازرگانی همراه آورده و یا ظرف پنج ماه به کشور وارد نمایند مشروط بر آنکه: الف- حداقل چهار سال تمام در خارج کشور بعنوان ماموریت ثابت انجام وظیفه نموده باشند و در صورت احضار بموجب حکم اداری مدت انجام وظیفه آنها در محل ماموریت از دو سال کمتر نباشد.

تبصره – [الحاقی ۱۳۵۲/۰۴/۱۶] کسانی که قبل از تاریخ ۱۳۵۱/۱۲/۲۸ به ماموریت خارج از کشور اعزام شده‌اند در صورتی که اتومبیل خود را قبل از تاریخ مذکور خریداری نموده باشند مشمول مقررات تصویبنامه شماره 6038 مورخ ۱۳۴۵/۷/۱۶ خواهند بود.

تبصره - [الحاقی ۱۳۵۲/۱۰/۱۰] در مورد ماموران ارتش شاهنشاهی حداقل مدت ماموریت ثابت سه سال میباشد.

تبصره ۲ - [الحاقی ۱۳۵۳/۱۲/۱۰] ماموران ارتش شاهنشاهی که حداقل دو سال بعنوان ماموریت ثابت در خارج کشور انجام وظیفه نموده باشند میتوانند اتومبیل شخص خود را با معافیت از پرداخت 2 / 3 سود بازرگانی و رعایت سایر مقررات ترخیص نمایند.

ب - [لغو ۱۳۵۵/۰۳/۳۱]

[حداقل یک سال قبل از حرکت به ایران اتومبیل را خریده و این موضوع بگواهی سرکنسولگری دولت شاهنشاهی در محل رسیده باشد.]

ج – حداقل یک سال تمام بعد از بازگشت به ایران از اتومبیل استفاده نمایند.

ماده 2) در صورتی که ماموران مزبور قبل از پایان یک سال اقامت در ایران مجدداً به ماموریت ثابت خارج اعزام گردند میتوانند اتومبیل خود را بدون پرداخت هیچگونه عوارض تازه‌ای از ایران خارج نمایند.

ماده 3) در صورتی که ماموران مزبور بعللی بخواهند قبل از پایان یک سال اقامت در ایران اتومبیل خود را بفروش برسانند یا بنحوی از انحاء به دیگری منتقل نمایند بایستی سود بازرگانی آنرا طبق مقررات بماخذ تاریخ ورود بپردازند.

تبصره ـ اداره گمرک مکلف است هنگام ترخیص در متن پروانه گمرکی قید نماید که فروش یا واگذاری اتومبیل توسط صاحب آن باید با اطلاع اداره کل گمرک صورت گیرد.

نخست ‌وزیر

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.