هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۹۲/۴/۱۶ به استناد تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده - مصوب ۱۳۹۲ - تصویب نمود:
۱ - مدت مرخصی زایمان (یک و دو قلو) زنان شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی نه ماه تمام با پرداخت حقوق و فوق العاده های مربوط تعیین میشود. همسران افراد یاد شده نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می شوند.
تبصره - [الحاقی ۱۴۰۰/۲/۲۲] سازمان تأمین اجتماعی موظف است نسبت به پرداخت حقوق و فوق العاده های مدت نه ماه تمام مربوط به مرخصی زایمان اقدام و هزینههای ناشی از اجرای آن را هر ساله به منظور پیشبینی در لوایح بودجه سنواتی به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نماید. در صورت عدم پیشبینی یا عدم تخصیص اعتبار، هزینههای مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوط به عنوان دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی در صورت های مالی سازمان یاد شده لحاظ خواهد شد.
۲ - مفاد این تصویبنامه به مادرانی که سن فرزند آنان به نه ماهگی نرسیده است تسری می یابد و مدت مرخصی آنان تا نه ماهگی نوزاد افزایش می یابد.
۳ - تاریخ اجرای این تصویبنامه از زمان لازم الاجرا شدن قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده - مصوب ۱۳۹۲ - تعیین میشود.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا رحیمی
دیدگاه شما