لغو تصویب‌نامه مربوط به لغو مالیات مستغلات غیراجاری

تاریخ تصویب ۱۳۴۶/۰۲/۱۸
تاریخ انتشار ۱۳۴۶/۰۳/۲۳
دسته
اطلاعات بیشتر

به موجب ردیف ۱۹۵ فهرست پیوست ماده واحده قانون تنقیح قوانین مالیاتی کشور، مصوب ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ اعلام نسخ شده است.

«‌شماره: 20224ت - 1340.10.7 ‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1340.10.6 بنا به پیشنهاد شماره 36727 - 1340.10.6 وزارت دارایی به استناد تبصره 1 ماده 22 قانون اصلاح مالیات‌ بر درآمد مصوب تیر ماه 1337 مجلس شورای ملی مقررات زیر را تصویب نمودند که به موقع اجراء گذارده شود:

‌ماده 1 - تصویب‌نامه‌های شماره 11973 - 1337.5.27 راجع به اخذ مالیات مستغلات غیراجاری در شهرستانهای تهران - اصفهان - رشت - ساری - اهواز - مشهد - تبریز - شیراز و کرمانشاه و شماره 4470 - 38.3.13 در شهرستانهای سنندج و رضاییه لغو می‌گردد و از این تاریخ دیگر مالیات‌ مستغلات غیر اجاری وصول نخواهد شد. بقایای مالیات مزبور نیر بخشوده می‌شود.

‌ماده 2 - آن قسمت از ماده 18 قانون مالیات بر درآمد که راجع است به تخصیص 50% از اصل مالیات مستغلات اجاری موضوع ماده 9 قانون مالیات بر‌ درآمد به شهرداری هر محل ملغی و مالیات مزبور کلاً متعلق به دولت است.

وزارت دارایی مکلف است پس از افتتاح مجلس شورای ملی مجوز قانونی‌ را تحصیل نماید.»


تصویب‌نامه فوق که در اجرای ماده واحده مصوبه بیستم آذرماه 1342 تقدیم شده بود در کمیسیون دارایی مجلس شورای ملی مطرح‌ و کمیسیون مذکور نظر داد که (‌مفاد تصویب‌نامه مزبور جز در مورد مقرراتی که به موجب قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفندماه 1345 باید مورد‌ عمل قرار گیرد از تاریخ اجرای قانون مذکور لغو می‌شود). نظر مذکور پس از تأیید مجلس شورای ملی در جلسه روز سه‌شنبه 29 فروردین ماه 1346 در‌ تاریخ دوشنبه هیجدهم اردیبهشت ماه 1346 به تصویب مجلس سنا رسید.

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.