‌لایحه قانونی مربوط به حداکثر و حداقل حقوق مستخدمین شاغل و بازنشسته و آماده به خدمت

تاریخ تصویب ۱۳۵۸/۰۲/۰۴
شماره ۳۰۷۰ - ۱۳۵۸/۰۲/۰۶
تاریخ انتشار ۱۳۵۸/۰۲/۱۲
دسته
اطلاعات بیشتر

– رأی وحدت رویه شماره ۱۵۶ – ۱۳۶۹/۷/۲ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری: پرداخت مزایای مصوب سال ۱۳۵۷ به مستخدمین دولت

‌از تاریخ ۱۳۵۸/۳/۱ مقررات زیر در مورد حقوق و مزایای کلیه کارکنان کشوری و لشگری شاغل و آماده به خدمت و بازنشستگان و وظیفه و‌ مستمری‌بگیران وزارتخانه‌ها و شرکتها و مؤسسات دولتی و بانکها و شهرداریها و یا شرکتها و مؤسساتی که شمول حکم به آنها مستلزم ذکر نام است و‌ به طور کلی هر مؤسسه‌ای که دولت به نحوی از انحا در آن سهیم بوده و یا نام آن در بودجه سال 1357 کل کشور ذکر شده اجراء خواهد شد.

‌ماده ۱ - حداکثر مجموع حقوق و مزایای ماهانه و اضافه‌کار و پرداختیهای ماهانه دیگر از قبیل حق مسکن هزینه پذیرایی و غیره دویست هزار ریال‌ می‌باشد.

‌تبصره ۱- فوق‌العاده‌های بدی آب و هوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت، روزانه، اشتغال خارج از کشور، کسر صندوق، تضمین‌ کمک‌های غیر نقدی و پس‌انداز (‌سهم دولت) مشمول حکم مذکور در فوق نخواهد بود.

‌تبصره ۲ - [الحاقی ۱۳۵۸/۱۰/۱۵] در صورتی که شرایط بازار کار برخی از مشاغل بسیار تخصصی و استثنایی و نیاز استخدامی پاره‌ای از دستگاه‌های دولتی اقتضا نماید مبالغی‌ بیشتر از حداکثر مبلغ تعیین شده در این ماده به مستخدمین شاغل مربوط پرداخت شود این امر با تصویب شورای حقوق و دستمزد و تأیید هیأت‌ وزیران امکان‌پذیر خواهد بود.


‌ماده ۲ - حداقل مجموع یا اجرت و فوق‌العاده شغل یا فوق‌العاده مخصوص یا مزایای شغل ماهانه بیست و پنج هزار ریال است.


‌ماده ۳ - حداقل بازنشستگی و وظیفه ازکارافتادگی و وظیفه وراث (‌مجموع پرداختی به وارث) و مستمری و شهریه افرادی که حقوق بازنشستگی یا‌ وظیفه یا مستمری یا شهریه آنان از صندوق بازنشستگی کشوری یا به موجب قوانین و مقررات خاص از اعتبار وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکتهای‌ دولتی و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شهرداریها و یا صندوق بازنشستگی مربوط پرداخت می‌شود هجده هزار ریال در ماه و حداکثر آن یکصد‌و پنجاه هزار ریال در ماه و همچنین حداکثر حقوق کارکنان آماده به خدمت یکصد هزار ریال در ماه است.


‌ماده ۴ - حداقل حقوق بازنشستگی و وظیفه ازکارافتادگی و وظیفه وراث (‌موضوع پرداختی به وراث) یا مستمری یا شهریه‌بگیران سازمانهای مذکور‌ در بند 3 که دریافتی ماهانه آنان از سی هزار ریال کمتر و از هجده هزار ریال بیشتر می‌باشد عبارت خواهد بود از حداقل موضوع بند 3 (‌هجده هزار ریال)‌ به علاوه (4).(3) تفاوت دریافتی فعلی با مبلغ چهارده هزار ریال.


‌ماده ۵ - کارکنان مشمول قانون کار تابع مقررات مربوط به خود می‌باشند.


‌ماده ۶ - تبصره‌های 2 و 3 ماده 117 قانون استخدام کشوری مصوب 31 خرداد ماه 1345 لغو می‌گردد.


‌ماده ۷ - شرکتهای دولتی و سایر مؤسسات دولتی که مشمول قانون استخدام کشوری نیستند و یا شمول حکم بر آنها مستلزم ذکر نام است مکلفند‌ حقوق و مزایای کلیه کارکنان خود را بین حداقل و حداکثر مذکور در فوق برای سال جاری تعدیل نمایند.


‌ماده ۸ - ارقام حداکثر و حداقل‌های مندرج در این قانون در سال 1358 معتبر است و سازمان امور اداری و استخدامی کشور مکلف است قبل از‌ پایان هر سال حداقل‌ها و حداکثرهای سال بعد را برای تصویب به هیأت وزیران پیشنهاد نماید.

[‌لایحه قانونی مربوط به ادامه اجرای ارقام حداکثر و حداقل حقوق مستخدمین شاغل و بازنشسته و آماده به خدمت]

[‌تصویب مواردی در اجرای ماده ۸ لایحه قانونی مربوط به حداکثر و حداقل حقوق مستخدمین شاغل و بازنشسته و آماده به‌ خدمت]

[‌تصویب مواردی در خصوص میزان حداقل و حداکثر حقوق مستخدمین شاغل و بازنشسته و آماده به خدمت]


‌ماده ۹ - دولت مکلف است آیین‌نامه و تعرفه مربوط به فوق‌العاده اشتغال خارج از کشور را ظرف یک ماه تهیه و به تصویب شورای انقلاب اسلامی‌ برساند.

نخست وزیر
با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.