آیین‌نامه اجرایی بند (ه) تبصره ۴۲ قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور

تاریخ تصویب ۱۳۷۹/۰۵/۰۲
شماره ۱۲۱۱۹ت۲۲۹۱۴‌هـ - ۱۳۷۹/۵/۸
تاریخ انتشار ۱۳۷۹/۰۵/۱۶
دسته

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹/۵/۲ بنا به یپشنهاد شماره 102215 مورخ 19/2/1379 وزارت صنایع و در اجرای بند ( ه ) تبصره ( 42 ) قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود.

ماده 1 - جدول اخذ عوارض از کالاهای الکترونیکی وارداتی بر حسب تعرفه های گمرکی کالاهای مشمول به شرح زیر می باشد:

[اصلاحی ۱۳۷۹/۷/۱۰]
ردیف تعرفه کالاهای وارداتی عوارض (درصد)
1 70 /84 قطعات ماشینهای اداری و محاسب مجهز ماشینهای محاسب غیر از نوع الکترونیکی 5
2 71 /84 قطعات ماشینهای خودکار داده پردازی و انتقال داده ها و واحدهای آنها 5
3 73 /84 اجزاء و قطعات دستگاههای مشمول تعرفه های 70 /84 لغایت 72 /84 3
4 17 /85 قطعات دستگاههای برقی برای تلفن و سیستمهای کاربر به استثناء 90 /8517 5
5 90 /8517 اجزاء و قطعات 3
6 19 /85 قطعات دستگاههای پخش صوت 5
7 20 /85 قطعات دستگاههای ضبط با پخش صوت 5
8 21 /85 قطعات دستگاههای ضبط یا پخش ویدئو حتی توأم شده 5
9 22 /85 اجزاء و قطعات و متفرعات دستگاههای مشمول تعرفه های 19 /85 لغایت21 85 3
10 23 /85 حاملین آماده ضبط نشده 5
11 25 /85 قطعات دستگاههای فرستنده برای رادیو تلفن، پخش رادیویی یا تلویزیونی و دوربین تلویزیونی و ویدئویی 5
12 27 /85 قطعات دستگاههای گیرنده برای رادیو تلفن، رادیو تلگراف یا پخش رادیویی 5
13 12 /8528 قطعات تلویزیون رنگی 12
14 12 /8529 صرفاً اجزاء و قطعات تلویزیون رنگی 10
15 31 /85 قطعات دستگاههای برقی علامت دادن سمعی یا بصری 5
16 32 /85 انواع خازن مجهز تعرفه 10 /8532 3
17 11 /8540 لامپ تصویر تلویزیون رنگی 10
18 41 /85 دیودها، ترانزیستورها و وسایل نیمه هادی همانند... 3
19 42 /85 مدارهای مجتمع (IC) و مجموعه میکرو مدارهای الکترونیکی 3
20 09 /90 قطعات دستگاههای فتوکپی 5
21 29 /8539 به ازای هر عدد لامپ رشته ای معمولی (ملتهب) از 25 وات به بالا و مهتابی خطی 20 و 40 وات مبلغ 300 ریال اخذ گردد.

تبصره 1 - آن بخش از کالا های جدول ماده ( 1 ) که مورد نیاز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بوده و توسط آن وزارتخانه وارد می گردد از شمول پرداخت عوارض موضوع این آیین‌نامه معاف است . شرکتهای دولتی مشمول پرداخت عوارض خواهند بود.

تبصره 2 - واردات موقت از پرداخت عوارض معاف می باشند.

تبصره 3 - مبنای محاسبه عوارض برای اقلا م وارداتی ، ارزش وارداتی است که در محاسبه سود بازرگانی و عوارض گمرکی ملا ک عمل قرار می گیرد.

ماده 2 - عوارض دریافتی به حساب درآمد عمومی ردیف 591100 قسمت سوم قانون بودجه سال 1379 واریز گردد.

ماده 3 - معادل صد درصد ( 100٪ ) درآمد واریزی از بابت عوارض فوق از محل اعتبار ردیف 503415 قسمت چهارم قانون بودجه در اختیار دستگاه ذی ربط ( وزارت صنایع ) قرار خواهد گرفت تا به عنوان افزایش سرمایه دولت در صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به صندوق مذکور اختصاص یابد.

ماده 4 - گمرک جمهوری اسلا می ایران موظف است قبل از صدور مجور ترخیص کالا ، عوارض یاد شده در ماده ( 1 ) این آیین‌نامه را از وارد کنندگان کالا علاوه بر سود بازرگانی اخذ و به حساب مشخص شده در ماده ( 2 ) واریز نماید.

ماده 5 - تولید کنندگان داخلی نیز عوارض موضوع این آیین‌نامه را مطابق جدول ماده ( 1 ) به هنگام واردات قطعات در گمرکات پرداخت خواهند نمود. به هر میزان از قطعات وارداتی مزبور که در محصولا ت صادراتی به کار رود ، عوارض دریافتی به همان میزان ، هنگام صدور مسترد می گردد.

حسن حبیبی - معاون اول رییس جمهور

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.