تصویب‌نامه درخصوص اخذ پنج درصد (۵%) مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی خودروهای وارداتی بنزین‌سوز

تاریخ تصویب ۱۳۸۷/۰۳/۱۱
شماره ۵۱۲۱۵/ت۱۳۵ک - ۱۳۸۷/۴/۹
تاریخ انتشار ۱۳۸۷/۰۴/۱۹
دسته

وزیران عضو سـتاد مدیریت حمل و نقل و سوخـت در جلسه مورخ ۱۳۸۷/۳/۱۱ به استناد بند (۲) ماده (۲) قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت ـمصوب۱۳۸۶ـ و با رعایت تصویب‌نامه شماره ۱۳۹۳۴/ت۳۹۶۱۴هـ مورخ ۴/۲/۱۳۸۷ تصویب نمودند:

گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است از تمامی واردکنندگان خودروهای وارداتی بنزین‌سوز با مصرف بیش از شش (۶) لیتر در یکصد (۱۰۰) کیلومتر مسافت در چرخه ترکیبی، به استثناء خودروهای با موتور پایه گازسوز، خودروهای امدادی نظیر آمبولانس عمومی و آتش‌نشانی و خودروهای نظامی و انتظامی، پنج درصد (۵%) مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی را اخذ و به حساب درآمد عمومی مربوط واریز نماید.

همچنین نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است به هنگام اولین شماره‌گذاری کلیه خودروهای وارداتی، به استثناء خودروهای نفت گازسوز (گازوییلی) با پلاک عمومی، خودروهای با موتور پایه گازسوز با پلاک عمومی، خودروهای سواری وارداتی جمعی (ون) بنزین‌سوز با پلاک تاکسی، خودروهای امدادی نظیر آمبولانس عمومی و آتش‌نشانی و نیز خودروهای نظامی و انتظامی، پنج درصد (۵%) مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی را اخذ و به حساب درآمد عمومی مربوط واریز نماید.


این تصویب‌نامه در تـاریخ ۵/۴/۱۳۸۷ به تأیید مقام محترم ریاسـت جمهوری رسیده است. معاون اول رئیس‎ جمهور ـ پرویز داودی

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.