بخشنامه گمرک در خصوص فهرست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت موضوع بند (پ) ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده [ابلاغ نامه دفتر بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی]

تاریخ تصویب ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
شماره 1401/1032217 - ۱۴۰۱/۷/۲۰
تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
دسته

با سلام، پیرو بخشنامه شماره 754995 /1401 /151 مورخ 31 /07 /1401 در خصوص ابلاغ فهرست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت موضوع بند (ب) ماده (26) قانون مالیات بر ارزش افزوده، به پیوست تصویر نامه شماره 11634 /5305 مورخ 27 /6 /1401 دفتر بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر: «سایر فرآورده های آرایشی پوست و مو فاقد رنگ و سایر فرآورده های صاف کننده، فرکننده و کراتینه کننده مو فاقد تیوگلیگولیگ اسید، مشمول فهرست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت نمی‌باشند». جهت آگاهی و اقدام لازم با رعایت کامل سایر مقررات ارسال می گردد.

- شایان ذکر است کالاهایی که مشمول نرخ 36 % مالیات بر ارزش افزوده موضوع بند (ب) ماده (26) قانون مالیات بر ارزش افزوده نباشند، با رعایت سایر موارد قانونی مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه‌های این دفتر در خصوص مالیات بر ارزش افزوده، مشمول نرخ نه درصد (9 %) مالیات و عوارض ارزش افزوده موضوع ماده (7) قانون یاد شده بوده و مستثنی بودن کالا از فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت به مفهوم معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نمی‌باشد.

علی وکیلی -مدیرکل دفتر واردات

با این مصوبه موافقم / مخالفم یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما بلافاصله در شمارش عمومی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه شما

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نظر را درباره این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نام و ایمیل برای ارسال دیدگاه الزامی است. دیدگاه شما ممکن است پیش از نمایش نیاز به تأیید داشته باشد.